Všeobecné obchodní podmínky

 
 

(dále jen „VOP“) 


1. OBECNÁ USTANOVENÍ

 1.1. Tyto VOP společnosti PENGUIN CZ, s.r.o., se sídlem Praha 10 – Uhříněves, Přátelství 11/91, PSČ 104 00, IČO: 271 66 988, zapsané v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, vložka C, oddíl 101399 (dále jen „Poskytovatel“) stanovují vzájemná práva a povinnosti Smluvních stran vzniklé na základě smlouvy uzavřené mezi Poskytovatelem, jakožto zhotovitelem, na straně jedné a zákazníkem, jakožto objednatelem, na straně druhé (dále jen „Zákazník“; Poskytovatel a Zákazník dále společně též jako „Smluvní strany“),  která vyplývá z objednání služby nabízenou na Internetových stránkách Poskytovatele  (dále jen „Smlouva“). Ustanovení těchto VOP platí, pokud Smluvní strany nesjednají ve  smlouvě jinak. 

1.2. Práva a povinnosti Poskytovatele a Zákazníka se řídí těmito VOP a českým právním řádem. Právní vztahy výslovně neupravené těmito VOP se řídí příslušnými ustanoveními zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku, v platném znění (dále jen „OZ“), a ostatními souvisejícími předpisy. 

2. VÝKLAD POJMŮ

 2.1. Kurýr – osoba pověřená Poskytovatelem k vyzvedávání Věcí k vyčištění od Zákazníka,  doručování vyčištěných Věcí zpět Zákazníkovi a plnění dalších závazků Poskytovatele  vyplývajících ze Smlouvy. 

2.2. Manipulační poplatek – poplatek, který Poskytovatel může vyžádat po Zákazníkovi v případě zmaření ze strany Zákazníka (i) vyzvednutí Věcí k čištění, a/nebo (ii) doručení vyčištěných Věcí zpět Zákazníkovi. 

2.3. Nestandardní položky – druhy oděvů, textilu, obuvi či doplňků, jejichž čištění Poskytovatel běžně nenabízí, které však mohou být přijaty k čištění, a to po předchozí dohodě Smluvních stran. 

2.4. Náklady na dopravu – poplatek zahrnující náklady Poskytovatele na dopravu Kurýra na místo vyzvednutí Věcí k vyčištění a na doručení vyčištěného Věcí zpět Zákazníkovi. 

2.5. Nedoplatek – záporný rozdíl mezi Cenou již uhrazenou Zákazníkem a nově stanovenou Cenou  v důsledku Změny plnění. 

2.6. Přeplatek – kladný rozdíl mezi Cenou již uhrazenou Zákazníkem a nově stanovenou Cenou v důsledku Změny plnění. 

2.7. Riziková položka – položka Oděvu nebo Obuvi bez Symbolů údržby, nebo která dle pokynů výrobce by neměla být vůbec čištěna, je zde riziko poškození položky v důsledku čištění. 

2.8. Služba – spočívá v převzetí Věci k vyčištění, a to na místě a v čase zvoleném Zákazníkem, a následném vyčištění a předání zpět vyčištěné Věci Zákazníkovi, opět na místě a v čase zvoleném Zákazníkem. 

2.9. Symboly údržby – znamenají v textilním průmyslu standardně používané grafické symboly znázorňující pokyny výrobce textilu ohledně jeho správné údržby. Význam jednotlivých Symbolů údržby je vysvětlen na Internetových stránkách Poskytovatele. 

2.10. Zákaznická linka – telefonní linka Poskytovatele určenou ke komunikaci se Zákazníkem, jejíž číslo je uvedeno na Internetových stránkách Poskytovatele. 

3.UZAVŘENÍ SMLOUVY

3.1. Na základě Smlouvy se Poskytovatel zavazuje pro Zákazníka poskytnout službu spočívajícív převzetí věci nebo věcí, zejm. oděvy, textil a jiné doplňky (dále jen „Oděvy“), anebo bot k vyčištění (dále jen „Obuv“, Oděvy a Obuv dále společně také též jako „Věci“), a to na místě a v čase zvoleném Zákazníkem, a následném vyčištění a předání zpět vyčištěné Věci Zákazníkovi („Služba“), opět na místě a v čase zvoleném Zákazníkem. Zákazník se zavazuje od Poskytovatele vyčištěné Věci převzít na sjednaném místě a čase, a zaplatit Poskytovateli cenu díla určenou podle ceníku (dále jen „Cena“) Poskytovatele platným v momentě potvrzení Objednávky Zákazníkem, který je k dispozici na Internetových stránkách (dále jen „Ceník“). 

3.2. Objednávka je závazným návrhem Zákazníka na uzavření Smlouvy ve smyslu § 1732 odst. 1 OZ (dále jen „Objednávka“). Smlouva mezi Zákazníkem a Poskytovatelem je uzavřena okamžikem, kdy Zákazníkovi dojde potvrzení o přijetí Objednávky od Poskytovatele. 

3.3. Odesláním Objednávky Zákazník potvrzuje, že se seznámil a souhlasí s celým obsahem těchto VOP. 

3.4. Zákazník může u Poskytovatele učinit Objednávku na provedení Služby tím, že vyplní a odešle objednávkový formulář dostupný na Internetových stránkách, a platbou Ceny dané Objednávky. Zákazník je povinen v Objednávce pravdivě uvést požadované údaje nutné k plnění Služby Poskytovatelem. 

3.5. Každá Objednávka bude obsahovat zejména tyto podstatné údaje: 
- identifikační údaje Zákazníka – jeho jména, příjmení, adresy bydliště, e-mailové adresy a  telefonní čísla; 
-identifikace Věci a jejího množství; 
-cenu Služby a způsob dopravy vč. nákladů na dodání, které jsou specifikovány vždy ve Smlouvě a Zákazníkovi sděleny předem na Internetových stránkách Poskytovatele či jiným vhodným způsobem, přičemž pokud tyto náklady nelze stanovit předem, také sdělení Zákazníka o srozumění Zákazníka s tím, že mohou být dodatečně účtovány; 
- místo a čas vyzvednutí Věci; 
- místo a čas vrácení Věci; 
- způsob převzetí Věci, popř. způsob dopravy, přičemž dostupné možnosti jsou Zákazníkovi sděleny předem na Internetových stránkách Poskytovatele či jiným vhodným způsobem. 

3.6. Neobsahuje-li Objednávka požadované údaje, nepovažuje se za řádnou objednávku a není možné ji tak, jak byla Zákazníkem odeslána, potvrdit. Poskytovatel kontaktuje v takovém případě bez zbytečného odkladu telefonicky nebo e-mailem Zákazníka za účelem odstranění vad Objednávky.  

3.7. Objednávkový formulář není potřeba vyplňovat, je-li Zákazník přihlášen přes svůj uživatelský účet, jak je tento pojem definován dále. V tomto případě je formulář vyplněn systémem a Zákazník vyplňuje pouze datum a čas vyzvednutí a datum a čas vrácení, ledaže chce vyplnit formulář s jinými údaji. 

3.8. Přeje-li si Zákazník, aby určitá položka Oděvů po vyčištění nebyla žehlena (u které je to jinak obvyklé), nebo má-li Zákazník speciální požadavky na určitou položku Oděvů, je povinen v rámci Objednávky na to upozornit v komentáři a uvést, kterých konkrétních položek Oděvů se to dotýká. 

3.9. Má-li Zákazník zájem o vyčištění nestandardní položky neboli položek, jež nejsou v nabídce na Internetových stránkách (dále jen „Nestandardní položky“), je možné Objednávku učinit prostřednictvím emailu na adresu info@penguinonline.cz nebo telefonicky prostřednictvím Zákaznické linky. 

3.10. Zákazník souhlasí s tím, že telefonické hovory mezi Poskytovatelem a Zákazníkem mohou být  za účelem zkvalitnění služeb nahrávány. 

3.11. Zákazník je oprávněn učinit návrh na změnu údajů ve Smlouvě či Objednávky nejpozději 24 hodin před sjednaným termínem vyzvednutí Věci k vyčištění. Úpravy ve Smlouvě či Objednávce lze učinit pouze prostřednictvím Zákaznické linky či emailových zpráv mezi Smluvními stranami. Zákazník bere na vědomí možnost zamítnutí návrhu na změnu. Dále v případě úprav údajů ve Smlouvě/Objednávce se finální cena (dle Ceníku) za Službu či termín vyhotovení Objednávky může měnit na základě změny druhu a/nebo počtu položek Věcí. 

3.12. Po doručení Objednávky Poskytovatel neprodleně (zpravidla do 24 hodin od jejího obdržení) potvrdí Zákazníkovi její obdržení. Součástí potvrzení obdržení Objednávky je zpravidla i potvrzení samotné Objednávky. Potvrzení objednávky je Poskytovatel oprávněn učinit i samostatně. Nepotvrdí-li Poskytovatel Zákazníkovi jeho Objednávku písemně ve lhůtě 5 dnů ode dne doručení, k uzavření Smlouvy nedojde. 

4. UŽIVATELSKÝ ÚČET

 4.1. Registrací na internetových stránkách Poskytovatele umístěných na internetové adrese www.penguinonline.cz (dále jen „Internetové stránky“) získává Zákazník přístup do svého uživatelského účtu, prostřednictvím něhož může Zákazník činit Objednávky Služeb, komunikovat s Poskytovatelem, a popřípadě využívat další výhody, které se s účtem pojí. Registrace Zákazníka však není podmínkou učinění Objednávky. 

4.2. Při registraci je Zákazník povinen pravdivě vyplnit následující údaje: 
a) zákazník jako fyzická osoba: jméno a příjmení, adresu bydliště, emailovou adresu, telefonní číslo; 
b) zákazník jako právnická osoba nebo podnikající fyzická osoba: obchodní firmu / název / jméno a příjmení, adresu sídla, IČO, emailovou adresu, telefonní číslo, jméno a příjmení kontaktní osoby; a zvolit si heslo pro přístup do uživatelského účtu.  

4.3. Po dokončení registrace přijde Zákazníkovi na emailovou adresu potvrzení se zadanými údaji. Zvolená emailová adresa a heslo jsou třeba k úspěšnému přihlášení se do uživatelského účtu na Internetových stránkách. 

4.4. Poskytovatel je oprávněn zrušit uživatelský účet Zákazníka v případě, že uživatelský účet je déle než 1,5 roku neaktivní, či v případě, že Zákazník poruší své povinnosti ze Smlouvy (včetně těchto VOP). 

5. CENA SLUŽBY A POPLATKY

 5.1. Není-li mezi Smluvními stranami písemně dohodnuto jinak, určí se cena Služby dle Ceníku Poskytovatele platného k okamžiku odeslání Objednávky Zákazníkem na Internetových stránkách. 

5.2. Poskytovatel má právo kdykoli vydat nový Ceník se změněnými údaji. Platností nového Ceníku zaniká platnost Ceníku předcházejícího. 

5.3. V případě, že dojde k zmaření, a to zejména ze strany Zákazníka, vyzvednutí Věcí k vyčištění od Zákazníka a/nebo doručení vyčištěných Věcí zpět Zákazníkovi (dle Smlouvy), přičemž Zákazník nezajistí splnění své povinnosti prostřednictvím třetí osoby, je Poskytovatel oprávněn Zákazníkovi přičíst k ceně manipulační poplatek ve výši 100,- Kč (dále jen „Manipulační poplatek“). 

5.4. Celková cena se skládá zejména ze součtu cen za vyčištění jednotlivých Věcí dle Ceníku a nákladů na dopravu, dále Nestandardních položek, ceny za expresní čištění a Manipulačního poplatku, jsou-li v souladu s těmito VOP účtovány. Přesáhne-li součet cen jednotlivých Věcí v jednotlivém případě částku 1.500,- Kč (bez DPH), Zákazník získává dopravu zdarma, tzn. Zákazník nemusí Poskytovateli hradit Náklady na dopravu. To se však nevztahuje na případnou povinnost Zákazníka zaplatit Poskytovateli Manipulační poplatek či příplatek za expresní čištění. 

5.5. Zákazník bere v potaz, dojde-li k úpravám ve Smlouvě či Objednávce (dále jen „Změna plnění“), nová Cena bude určena dle Ceníku platného k okamžiku účinnosti Změny plnění. Případný Přeplatek či Nedoplatek mezi Smluvními stranami bude vypořádán v hotovosti při vyzvednutí Věcí k čištění či doručení vyčištěných Věcí zpět Zákazníkovi.  

5.6. Cena služeb a Nestandardních položek, jež nejsou uvedené v Ceníku, je určena dohodou mezi Smluvními stranami. 

6. PLATEBNÍ PODMÍNKY

 6.1. Platba za Službu je hrazena předem Poskytovateli. 

6.2. Zákazník je povinen zaplatit Poskytovateli za Služby, a to jedním z následujících způsobů: 
        a) bezhotovostní platbou prostřednictvím platební brány; nebo 
        b) platbou v hotovosti do rukou Kurýra, který je pověřen Poskytovatelem. 

6.3. Teprve vyhotovená platba Ceny Objednávky umožňuje Kurýrovi převzít Věci k vyčištění od Zákazníka, a umožňuje Poskytovateli pokračovat v dalších krocích vedoucí k dokončení Objednávky zadanou Zákazníkem. 

6.4. Bezhotovostní platbu je Zákazník povinen zaplatit Poskytovateli prostřednictvím jedné z nabízených platebních bran na Internetových stránkách Poskytovatele, a to nejpozději v okamžiku vyzvednutí Oděvů k vyčištění od Zákazníka. Zákazník bere na vědomí, že platební brána je provozována třetí osobou, a to společností ComGate Payments, a.s., se sídlem Gočárova třída 1754/48b, Hradec Králové, PSČ 500 02, IČO: 265 08 842. Zákazník je povinen se seznámit s podmínkami použití dané platební brány vydanými provozovatelem platební brány a dostupnými na www.comgate.cz. 

6.5. Při platbě v hotovosti je Zákazník povinen zaplatit Poskytovateli Cenu v hotovosti při vyzvednutí Věcí k vyčištění, a to do rukou Kurýra, který je pověřen Poskytovatelem, a jenž Věci vyzvedává. 

7. VYZVEDNUTÍ VĚCÍ K VYČIŠTĚNÍ

 7.1. Zákazník anebo třetí osoba pověřená Zákazníkem jsou povinni předat Kurýrovi Věci k vyčištění v místě a čase sjednaném ve Smlouvě. Věci vyzvedává Kurýr pověřený Poskytovatelem. Zákazník anebo třetí osoba určená Zákazníkem jsou povinni na výzvu Kurýra písemně potvrdit předání Věcí. 

7.2. Oděvy je vhodné předat bez ramínek. Doporučuje se nedávat do obalů, které by si Zákazník rád ponechal. Poskytovatel neručí za návratnost obalů, v kterých byly Oděvy předány Kurýrovi. 

7.3. Zákazník je povinen z Oděvů odstranit doplňky a ozdoby, které s nimi nejsou pevně spojeny, a dále vyprázdnit veškeré kapsy a úložné prostory Oděvů. Poskytovatel neodpovídá za poškození, ztrátu či zničení věcí, které vznikly přehlížením těchto ustanovení. 

7.4. Poskytovatel je povinen zkontrolovat věci, které převzal od Zákazníka, až po jejich doručení do čistírny. Poskytovatel je povinen vyčistit pouze to, co je sjednáno ve Smlouvě. V případě, že by Věci vyzvednuté od Zákazníka neodpovídaly údajům dle Smlouvy, je povinností Poskytovatele zkontaktovat Zákazníka a upozornit na nesrovnalosti a navrhnout takovou změnu Smlouvy, s níž budou obě Smluvní strany souhlasit. Nedohodnou-li se Smluvní strany na úpravách Smlouvy, má Poskytovatel právo od Smlouvy odstoupit.  

7.5. V případě, že se Zákazník či Zákazníkem pověřená třetí osoba nedostaví na sjednané místo a v sjednaný čas na předání Věcí k čištění, zkontaktuje Poskytovatel či Kurýr Zákazníka a nabídne mu nový termín vyzvednutí. Nedohodnou-li se Smluvní strany na novém termínu vyzvednutí Věcí k vyčištění, je Poskytovatel oprávněn od Smlouvy odstoupit.  

8. DORUČENÍ VYČIŠTĚNÉHO OBLEČENÍ

 8.1. Zákazník či Zákazníkem pověřená třetí osoba jsou povinni vyčištěné Věci od Kurýra v místě a čase dle Smlouvy převzít. Převzetí vyčištěných Věcí jsou Zákazník či třetí osoba určená Zákazníkem povinni Kurýrovi písemně potvrdit. Okamžikem převzetí Věcí Zákazníkem či třetí osobou pověřenou Zákazníkem se považuje Služba za provedenou. 

8.2. Zákazník či třetí osoba pověřená Zákazníkem jsou také povinni při převzetí vyčištěných Věcí zkontrolovat kvalitu vykonané Služby, dále zda se jedná o správný druh a počet položek, popřípadě upozornit Kurýra na jiné nedokonalosti.  

8.3. Vyčištěné Věci jsou Zákazníkovi zabaleny do vhodného obalu, nejčastěji do nepromokavé LDPE fólie. Náklady na obaly/balení jsou zahrnuty v Ceně Služby a nejsou Zákazníkovi zvlášť účtovány. 

8.4. Dojde-li ke zmaření doručení vyčištěných Věcí zpět Zákazníkovi, bude Zákazník kontaktován Kurýrem za účelem se domluvit na náhradním termínu doručení. V případě opětovném zmaření doručení i v náhradním termínu, budou Věci uschovány v provozovně Poskytovatele na adrese Přátelství 11/91, Praha 22, PSČ 104 00, a Poskytovatel je oprávněn nezajistit dopravu vyčištěných Oděvů Zákazníkovi z důvodu neplnění povinností Zákazníka vycházející ze Smlouvy. Zákazník bude vyzván si osobně vyzvednout vyčištěné Oděvy z provozovny. Náklady spojené s vyzvednutím vyčištěných Oděvů z provozovny nese Zákazník. 

8.5. Nepřevezme-li si Zákazník Věci z provozovny ani do 3 měsíců poté, co k tomu byl Poskytovatelem vyzván, vyrozumí Poskytovatel Zákazníka o možnosti svépomocného prodeje Věci a stanoví dodatečnou lhůtu k převzetí věci, která není kratší než 1 měsíc. Po marném uplynutí dodatečné lhůty je Poskytovatel oprávněn nevyzvednuté věci vhodným způsobem prodat. Proti výtěžku z prodeje Věci je Poskytovatel oprávněn si započíst své splatné pohledávky vůči Zákazníkovi vyplývající ze Smlouvy včetně nákladů účelně vynaložených na uschování Věci. 

8.6. Nehlásí-li se neznámý se nesnadno dosažitelný Zákazník o Věc po dobu delší než 6 měsíců, může Poskytovatel věc na jeho účet prodat i bez vyrozumění.  

9. ČIŠTĚNÍ

 9.1. V rámci Služby se Poskytovatel zavazuje provést odbornou péči a údržbu Věci spočívající zejména v odstranění skvrn a jiného znečištění mokrým, chemickým či ručním čištěním, dále odstranění žmolků a chlupů, a je-li u konkrétní položky povoleno, tak je součástí Služby žehlení. 

9.2. Poskytovatel si vyhrazuje minimálně 3 dny na vyhotovení standardní zakázky. Služby spojené s koberci a kůžemi provádí Poskytovatel zhruba do 14 dnů. 

9.3. Poskytovatel nabízí možnost expresního čištění za příplatek (dle Ceníku), a to zejména chemického čištění, kterou lze domluvit pouze po telefonické domluvě prostřednictvím Zákaznické linky nebo prostřednictvím emailů. Rychlost vyhotovení expresní zakázky určuje Poskytovatel na základě vytíženosti čistírny a Kurýrů.  

9.4. Poskytovatel je povinen vyčistit jednotlivé Věci v souladu s pokyny Zákazníka a pokyny výrobce Věci, které se nacházejí na štítku s grafickými Symboly údržby. 

9.5. Poskytovatel přijímá na chemické čištění výhradně Oděvy s označením P nebo A. Oděvy, které toto označení nemá, přijímá Poskytovatel na zodpovědnost klienta. 

9.6. Nemá-li určitá položka Oděvu nebo Obuvi Symboly údržby nebo by dle pokynů výrobce neměla být vůbec čištěna, je zde riziko poškození položky v důsledku čištění (dále jen „Riziková položka“). Poskytovatel je povinen kontaktovat Zákazníka, upozornit jej na rizika čištění takové položky a vyžádat si od něj pokyn, zda položku i přes upozornění čistit, případně jakým způsobem. V případě, že Zákazník trvá na čištění Rizikové položky, Poskytovatel je oprávněn požadovat po Zákazníkovi písemné potvrzení souhlasu k čištění Rizikové položky. Tímto souhlasem Zákazník potvrzuje, že byl seznámen s riziky čištění Věci bez Symbolů údržby, a bere na vědomí, že tímto je Poskytovatel zbaven zodpovědnosti za poškození Rizikové položky. 

9.7. Poskytovatel je také oprávněn odmítnout vyčištění Rizikové položky nebo položky, jež vyžadují zvláštní péči, kterou Poskytovatel nenabízí. Využije-li Poskytovatel tohoto práva, považuje se to za Změnu plnění a Poskytovatel je o tom povinen Zákazníka informovat co nejdříve. 

9.8. Zákazník bere na vědomí, že i přes vynaložení odborné péče a použití moderních technologických postupů a zařízení se může stát, že některé skvrny či znečištění nebude možné z Věci zcela odstranit. Dále bere Zákazník na vědomí, že pokud znečištění či skvrnu na Věci doma již pral či namočil do vody, snížil tím účinnost čištění v čistírně. 

9.9. Poskytovatel nezodpovídá za škody na knoflících, vycpávkách, zipech, plisování, gumových součástech a nápisech, které by vznikly při čištění zaviněné nesprávným, resp. nedostatečným označením ze strany výrobce. 

9.10. Poskytovatel nezodpovídá za úplné odstranění skvrn po jednorázovém čištění, především když skvrny byly staré nebo už předtím prané. 

10. DŮLEŽITÁ UPOZORNĚNÍ TÝKAJÍCÍ SE ČIŠTĚNÍ KOBERCŮ

 Upozorňujeme Vás zdvořile, že vznik následujících vad nelze jakkoliv ovlivnit technologickým  postupem čištění. Záleží pouze na kvalitě daného výrobku a výši jeho opotřebení. 

10.1. Po odstranění nečistot z koberce může dojít k vystoupení starých skvrn z koberce např. od  kávy, vína, jiná tekutina atd. Tyto skvrny v některých případech nemusí být při přejímce vidět. 

10.2. Nečištěné staré skvrny působením vnějších vlivů jako jsou např. UV záření a vlhkost se do materiálu zafixují a stávají se její součásti a nelze jej odstranit. Agresivní skvrny nelze taktéž odstranit. 

10.3. U zatuchlých koberců se může zápach po čištění ještě zvýraznit. 

10.4. Zvířecí srst od zvířat, vlasy nelze zcela z koberce odstranit, jelikož chlupy nelze čištěním rozpustit. Zbavení srsti je prováděno ručně po čištění. 

10.5. Opotřebená místa v prošlapaných místech, se mohou po čištění zvýraznit, čištěním nelze renovovat do stavu nového, to se týká také vybledlých barev. 

10.6. Lepené části koberce se mohou po čištění odlepovat nebo vlnit, záleží pouze na kvalitě použitých materiálu. Lepidlo z lepených koberců může praskat, lámat se, odlupovat se, drolit. Platí zejména pro koberce značky UVA, IKEA. Značný vliv má také výše opotřebení koberce. 

10.7. Nezakončené vlákno se může po čištění rozplétat, třepit (převážně u vlny nebo koberce s dlouhým chlupem), značný vliv má také opotřebení při běžném užívání. Tyto vady se mohou po čištění projevit. 

10.8. Nemusí dojít vždy k odstranění všech nečistot, převážně pokud je koberec značně znečištěn a nepravidelně čištěn.  

10.9. Koberec napadený moly, exkrementy, plísní se v místě napadení může rozpadat. 

10.10. Poškozené koberce přijímá Poskytovatel na zodpovědnost Zákazníka, dále také neposkytuje úpravy koberců. 

10.11. U řezaných koberců hrozí při čištění třepení a trhání. Přebíráno pouze na zodpovědnost Zákazníka, nelze ovlivnit čištěním. 

10.12. Některé bavlněné koberce mohou zapouštět barvu, nelze jakkoli ovlivnit, důvodem je nedostatečně zafixovaná barva v koberci výrobcem. 

10.13. Třásně koberce nerozčesáváme a po čištění mohou být do sebe zamotány. 

10.14. Změna odstínu barvy může být také způsobena UV zářením, dále materiál přirozeně ztrácí časem původní barvu, získává jiný odstín, po odstranění nečistot se vada může zvýraznit – nestálost vybarvení. 

10.15. Přepravní folii, do které je koberec zabalen slouží pouze k přepravě, neskladujte dlouhou dobu v ochranné folii, může dojít k zapaření koberce. 

10.16. Koberec po vyzvednutí a přinesení domů okamžitě rozbalte. 

11. ČIŠTĚNÍ ODĚVŮ Z KŮŽE A KOŽEŠIN

 Upozorňujeme Vás zdvořile, že při čištění vašeho Oděvu z kůže nebo kožešiny nemůžeme, i přes veškerou odbornou péči a technologické zajištění zpracování vaší zakázky, vyloučit vznik nebo zvýraznění některých z níže uvedených přirozených projevů kůže nebo kožešiny, skrytých vad a poškození. 

11.1. Čištěním může dojít k částečnému sražení rozměrů oděvu až o cca 5–7 %, event. k částečnému ztuhnutí (nelze odstranit). 

11.2. Silně znečištěná exponovaná místa (límec, manžety, kapsy, knoflíkové dírky atd.) nelze dokonale uvést do původního stavu a mohou zároveň i výrazně zesvětlat. Dále skvrny, zejména starého data, nelze zcela dokonale odstranit. 

11.3. Oleštěná a silně znečištěná místa u semišů (zejména zlomy a ohyby) nelze zcela vyčistit a barevně renovovat. 

11.4. Vyniknou přirozené vady kůže například: jizvy, štípance, bradavice, šlehance, atd. 

11.5. Poškození povrchu kůže nošením (poškrábání, odření, potrhané stehy) nelze dokonale odstranit ani dobarvit. 

11.6. Tenké méně kvalitní kůže nebo kůže z malých zvířat se mohou v místě prošití švu trhat (tzv. perforace kůže). 

11.7. U lepených dílů může dojít při čištění k prosáknutí lepidla na povrch kůže (tmavé a zatuhlé skvrny nelze odstranit). Dále místa opravovaná lepením na rubu kůže (po roztržení, rozříznutí...) se mohou znovu rozlepit. 

11.8. Jednotlivé díly Oděvu (ozdoby) z koženky mohou čištěním ztvrdnout, popraskat nebo se loupat. 

11.9. Čištěním může dojít k částečnému nebo i výraznému odplavení (zesvětlání) výrobcem nedostatečně fixovaných barev, a to z celého povrchu Oděvu nebo jeho částí. Tato nedostatečně fixovaná barva může z kůže zapustit do podšívky (zejména bavlněné). 

11.10. Pastelové barvy semišů časem šednou a tmavnou. Nelze zcela barevně oživit a renovovat. 

11.11. Působením UV – záření (slunce) dochází k „vyšisování“ barvy na exponovaných místech. 

11.12. Při dobarvování Vašeho oděvu může dojít k slabému zabarvení okrajů podšívky. 

11.13. U oděvu složeného z vícebarevných dílů může dojít k zapuštění barev do sousedících dílů. 

11.14. Při dobarvování nelze v některých případech zcela sjednotit původní odstín barvy Oděvu. 

11.15. Bílý nebo světlý kožešinový vlas nošením a povětrnostními vlivy žloutne (nelze odstranit). 

11.16. Nedostatečným prvotním zpracování kůže nebo kožešin může dojít k loupání jejich jednotlivých vrstev (tzv. brichovatění). 

11.17. Napadením kůže nebo kožešiny parazity nebo plísní může dojít k jejímu rozpadání v místě 
napadení. Za výše uvedené znaky, projevy, reakce a vady kůží a kožešin, které nastaly již před čištěním, tzn. již za života zvířete, dále v procesu jejich základního zpracování, postupným nošením oděvu, a které se mohou negativně projevit až v průběhu samotného čištění Oděvu nebo Obuvi, nemůže Poskytoval v souladu s § 2594 OZ převzít odpovědnost. 

12. PRÁVA Z VADNÉHO PLNĚNÍ – REKLAMACE

 
12.1. Zjevnou vadu Služby je Zákazník povinen oznámit Poskytovateli bez zbytečného odkladu poté, kdy měl možnost Věc prohlédnout a vadu zjistit, nejlépe při převzetí vyčištěných Věcí, nejpozději do 6 měsíců od převzetí předmětu plnění. 

12.2. V případě odstranitelné vady má Zákazník právo po Poskytovateli požadovat bezplatné odstranění vady (oprava zboží, znovu vyčištění příslušné položky Oděvů nebo Obuvi), anebo přiměřenou slevu z Ceny. V případě neodstranitelné vady má Zákazník právo požadovat po Poskytovateli přiměřenou slevu z Ceny nebo od Smlouvy odstoupit. Pro účinné uplatnění reklamace je Zákazník povinen Poskytovateli vytknout konkrétní vadu anebo uvést důvod reklamace. 

12.3. Reklamace se uplatňuje vyplněním formuláře pro reklamaci, který současně s fotografiemi reklamované položky s vadně provedeným dílem a prodejním dokladem následně pošlete na emailovou adresu info@penguinonline.cz Poskytovatele. Lze-li reklamovanou vadu posoudit z popisu vady Zákazníkem a případně předloženými fotografiemi, posoudí Poskytovatel vadu na základě těchto podkladů. Nelze-li z uvedených podkladů posoudit vadu, Poskytovatel vyžádá o předložení reklamované položky za účelem posouzení vady v provozovně Poskytovatele na adrese Přátelství 11/19, Praha 22, PSČ 104 00. Reklamační formulář lze vyplnit i přímo na provozovně Poskytovatele.  

12.4. Zákazník je povinen se při reklamaci prokázat Poskytovateli prodejním dokladem či jiným prokazatelným způsobem a dále uvést stručný popis vad a vybrat jeden z navrhovaných způsobů vyřízení reklamace. 

12.5. Poskytovatel nebo zaměstnanec pověřený přijímáním reklamací je povinen reklamaci řádně prověřit, rozhodnout o ni ihned, ve složitých případech do 3 pracovních dnů ode dne uplatnění reklamace. Do této lhůty se nezapočítává doba přiměřená podle druhu Věci či Služby potřebná k odbornému posouzení vady.  

12.6. Poskytovatel je povinen bez zbytečného prodlení vyhotovit právo z vadného plnění a nesmí trvat déle než 30 dnů od uplatnění reklamace, pokud se Poskytovatel se Zákazníkem nedohodne na delší lhůtě. 

12.7. Zákazník nemá práva z vadného plnění ohledně vady či poškození, které měly Věci již před předáním Poskytovateli, a které nevznikly v důsledku poskytnuté Služby Poskytovatelem. Zákazník dále nemá práva z vadného plnění ohledně vady vzniklé u čištění Rizikové položky, ačkoli byl na rizika takového postupu Poskytovatelem předem upozorněn v souladu s článkem 9.6 těchto VOP. Dále za vadu není možno považovat změnu věci, která vznikla v průběhu záruční doby v důsledku jejího opotřebení, nesprávného používání či nesprávného zásahu. 

13.ZÁRUKA ZA JAKOST

13.1. Zárukou za jakost se Poskytovatel zavazuje, že předmět plnění bude po určitou dobu po splněnízpůsobilý pro použití k ujednanému účelu a bude mít ujednané vlastnosti. 

13.2. Záruční doba je 6 měsíců. Záruční doba běží od předání Věci Zákazníkovi; byla-li Věc podle Smlouvy odeslána, běží od jeho dojití do místa určení.  

13.3. Zákazník nemá právo ze záruky, způsobila-li vadu po přechodu nebezpečí škody na Věci Zákazníka vnější událost. To neplatí, způsobil-li vadu Poskytovatel. 13.4. Pro oznámení vady, na kterou se vztahuje záruka, a pro uplatnění práva z vadného plnění platí obdobně ustanovení ostatních článků týkající se reklamace. 

14. ODSTOUPENÍ OD SMLOUVY

 14.1. V souladu s § 1829 odst. 1 OZ je Zákazník oprávněn od Smlouvy odstoupit bez udání důvodů ve lhůtě 14 dnů ode dne uzavření Smlouvy. Provede-li však Poskytovatel Službu před uplynutím lhůty k odstoupení, není Zákazník v souladu s § 1837 písm. a) OZ oprávněn odstoupit od Smlouvy, neboť v důsledku souhlasu s těmito VOP Zákazník souhlasil, aby Poskytovatel zahájil poskytování Služby dle Smlouvy okamžitě po uzavření Smlouvy. 

14.2. Do doby, než Poskytovatel dokončil dílo, tedy splnil všechny své povinnosti dle Smlouvy vyjma vrácení, je Zákazník oprávněn od Smlouvy odstoupit dle § 1834 OZ. Odstoupí-li Zákazník dle tohoto ustanovení, je povinen uhradit Poskytovateli poměrnou část Ceny vztahující se k části díla, které již bylo dokončeno, tzn. Věcem, které byly již vyčištěny. Zákazník je povinen nést náklady spojené s navrácením Věcí zpět Zákazníkovi. 

14.3. Zákazník může odstoupit od Smlouvy tak, že: 
a) vyplní formulář pro odstoupení od Smlouvy, který odešle emailovou zprávu na adresu 
info@penguinonline.cz Poskytovateli, kde předmětem bude „Odstoupení od smlouvy“; 
nebo 
b) odešle vyplněný formulář pro odstoupení od Smlouvy na adresu sídla Poskytovatele; 
nebo 
c) zavolá na Zákaznickou linku, kde si po telefonu Zákazník vyřídí s operátorem/kou 
odstoupení od Smlouvy.  


14.4. Poskytovatel je oprávněn odstoupit od Smlouvy v případě, že: 
a) Zákazník trvá na vyčištění Rizikové položky, ačkoli byl na nevhodnost takového postupu Poskytovatelem předem upozorněn v souladu s článkem 9.6 těchto VOP; nebo 
b) v plnění Služby Poskytovateli brání mimořádné okolnosti, které nelze v době uzavírání 
Smlouvy předvídat a nejsou Poskytovatelem zaviněny, např. nedostatek energie či surovin, stávka, výluka, úřední opatření nebo zpoždění či výpadek subdodávek. 

15. ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ

 15.1. Smluvní strany se tímto zavazují, že vynaloží veškeré úsilí k urovnání všech sporů vzniklých ze Smlouvy a/nebo v souvislosti s ní smírnou cestou. 

15.2. V souladu s § 14 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, v platném znění, Poskytovatel informuje, že k mimosoudnímu řešení spotřebitelských sporů týkajících se nebo souvisejících se Smlouvou je věcně příslušná Česká obchodní inspekce, IČ: 00020869, sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2. jejíž webová stránka se nachází na adrese www.coi.cz. 

15.3. Smlouva mezi Poskytovatelem a Zákazníkem včetně těchto VOP je uzavřena v českém jazyce. 

15.4. Poskytovatel je oprávněn k poskytování svých služeb na základě živnostenského oprávnění. Živnostenskou kontrolu provádí v rámci své působnosti příslušný živnostenský úřad. Dozor nad oblastí ochrany osobních údajů vykonává Úřad pro ochranu osobních údajů. Česká obchodní inspekce vykonává ve vymezeném rozsahu mimo jiné dozor nad dodržováním zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů. 

15.5. Kontaktní údaje Poskytovatele jsou uvedeny na Internetových stránkách Poskytovatele. Tyto obchodní podmínky nabývají účinnosti dne [8.1.2023].